|
Závady
|
|
Failures
|
|
Jednou se při jízdě z komína vyvalila pára. Průšvih. Stažením parního regulátoru přestal i únik, takže nastala velká úleva - není to kotel. Je to něco od regulátoru k válcům. Po zkoušce s otevřenou dýmnicí bylo jasno - je to přehřívač.
|
|
Upon once time I was ride my loco and surprisingly steam goes from chimney. Steam was stoped after regulator closed - good news, it isn't boiler damage. When I open smokebox I so - it is superheater.
|
|
Po velmi pracné demontáži (musel jsem odstranit celou dýmnici) se ukázala dírka, mrška. Přehřívač je tepelně i prouděním pevných částic značně namáhán a tenhle to po dvaceti letech dřiny odpískal. Díra je dobře vidět.
|
|
Disassembly is very hard. Smokebox, pipes, oiler, ... Here is, the hole. Superheater is very strained by heat. And after twenty years of work is tired.
|
|
Vzhledem k tomu, že špice přehřívače je teplotně extrémně namáhaná, musel jsem pájet mosazí, nestačila stříbrná pájka.
|
|
The top of superheater is extremely strained by heat. I have to braze it with brass, silver solder is unusable.
|
|
Teplota tavení : mosaz 915°C, měď 1083°C. A trefte se mezi to! Plamen vlevo je propan-butan. Menší plamen je butan-kyslíkový na lokální dohřátí.
|
|
Metling temperature : brass 1680°F, copper 1980°F. An heat before it now! Left flame is normal butan flame. Smaller flame is butan-oxygen for local overheating.
|
|
Zbytek přehřívače je už pájen stříbrnou pájkou cca 900°C. Problém byl jako obvykle s převlečnýma maticema, mají anglický modelářský závity, průměr 10.6mm, stoupání 26 TPI. Úhel závitového trojůhelníku 46 stupňů. Úděsný národ, tihle anglosasové .
|
|
The rest of parts are silver soldered. I have big problems with imperial threads. I have to make imperial threads on lathe, step by step - take away a few material and try it. And again, and again.
|
|
Závěrečné usazení nového přehřívače připomínalo horor. Ne a ne a ne. A ne. Až nakonec jo, za použití hrubé síly. No a babka Topsy zase jezdí jako mladice.
|
|
Finished superheater before assembly. The assemblage was very very very hard. I have success at last and Topsy ride as young now.
|
|
|
|
Další nepříjemnost - propálený rošt. Při plně roztopeném uhlí, jsem zastavil a vypnul i dmychavku. Bez ochlazování proudícím vzduchem se rošt roztavil. Pravda je, že už byl značně ohořelý předtím. Náprava byla snadná - nový rošt, půl dne práce.
|
|
Another problem - damaged fire grate. I had full heated coal and I stoped loco and closed blower. The grate melted without air flow. Half day of work and new grate is here.
|
|
|
|
Po dvou letech mi přestal fungovat generátor. Po rozebrání jsem zjistil, že je použitý motorek totálně zrezivělý a proto se netočí. Příčina - vadné těsnění na hřídeli a pronikající pára. Motorek a těsnění jsem vyměnil a už to zase svítí.
|
|
The generátor is broken after two year of use. After disassembling I find out that motor/generator is total rusty and dead. Cause - broken dealing and leaked steam to motor. I aply new motor and new sealing.
|