Parní generátor
The steam generator
|
|
Na kolejišti Swiss vapeur parc jsem okoukl parní turbogenerátor namontovaný na půltunovém Mecklenburgu. Pro solingen vychází ovšem trošku menší.
|
|
I saw steam electric generator on half-ton Macklenburg loco in SWiss vapeur parc railroad. It looks very good, so I start construct one for my Solingen.
|
|
Základem je radiální parní turbína. Lopatky jsem vyrobil frézováním z masivu pomocí rotačního stolu.
|
|
The radial steam turbine is essential part. The paddles/vanes I mill by 2mm cutter with using the rotary table
|
|
Změnou vyosení lze dosáhnout vhodného tvaru lopatky. Ještě následovalo třetí frézování - zašpičatění vnější hrany lopatek.
|
|
Suitable pattern I reach by different offset of rotary table and mill axes. I mill paddles three times to reach good pattern.
|
|
Výroba drážek na těle generátoru.
|
|
The generator body grooves making.
|
|
Střední díl - mezikus mezi turbínou a generátorem.
|
|
The spacer - the part between steam turbine and the generator.
|
|
Vyrobené díly před pájením stříbrem.
|
|
Made parts before silver soldering.
|
|
Sestavy připravené na pájení stříbrem.
|
|
Arranged parts just before silder soldering.
|
|
Hotový generátor. S parní tryskou 0.8mm dává výkon 3W (24V/ 150mA), což je naprosto dostačující pro velmi výkonnou čelní svítilnu.
|
|
Finished generator. It give output power 3W (24V/150mA) with 0.8mm diameter steam nozzle. It is very good for high power head light,
|