Parní stroje
Zahradní železnice
Železnice 5"
    parní lokomotiva 0-3-0
    koleje a výhybky
    vůz pro strojvůdce
    zvedák na lokomotivu
    osobní vůz
    lokomotiva Solingen
    závady
Železnice 7"
Parní modely
Dílna a nářadí
Foto, video
Linky
Kontakt

Steam engines
Garden railroad
5" railroad
    steam 0-3-0 loco
    rail and switches
    drivers carriage
    locomotive lifter
    personal waggon
    Solingen locomotive
    failures
7" railroad
Steam models
Shop and tools
Photo, video
Links
Contact



napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Vozík pro strojvůdce

Drivers carriage

Na stránkách PNP-Railways jsem viděl pěkný vozík za lokomotivu, kolega si ho hned koupil. A protože mně svrběly dlaně, tak jsem si tři podobné kousky udělal.

I so this nice carriage on the PNP-Railways pages. My colleague bought it. I am handyman so I want biuld three pieces.

Začal jsem hlavním rámem z 5mm železné pásoviny. Základní tvar jsem vyřezal pilou na železo (elektrickou samozřejmě ).

I started with main frame from 6/32 strip iron. I cut primary shape by hack saw (elecric powered of course )

Tvar jsem načisto ofrézoval.

I mill frame to final shape.

Ložiskový domek - frézování drážky.

Bearings box - the groove milling.

Ložiskový domek - centrování ve 4-čelisťové hlavě pomocí centrovací jehly.

Centering of bearing box in 4-jaws head by the help of the needle.

Soustružení lože pro podvozkové ložisko.

Lathe turning of bearing box.

Frézování čelníku.

Milling of buffer beam.

Kovové díly podvozku připravené na montáž. Pružiny mají síly 10kg na přední kolo a 20kg na zadní kolo. Větší způsobí kývání vozu a menší neodpruží nerovnosti kolejí.

Iron parts of boogie ready for assembly. Springs has force 20 pound to front wheel and 40 pound to rear wheel. More force causes swinging of boogie, small force causes problems on irregularity of rails.

Korby jsou vyrobeny z 18mm spárovky. Falešné spáry jsem vyrobil kotoučovou pilou.

Carriage bodies are made from 3/4" wood. I made cracks by the circular saw.

Svařené a nabarvené podvozky. Nápravy jsou koupené u Der Lokbauer v Německu. Jsou řesně podle normy, výborně jedou a cena je oproti konkurenci mírná.

Welded and painted carriages. Axles was bought from Der Lokbauer, Germany. They are exactly according to NMEA standard, run very good and price is good too.

Hoblování brzdových zdrží pro vůz "strojvedoucího".

Planing of brake unit for carriage.

Hotový vůz s brzdou. Alespoň jeden bržděný vůz je pro bezpečnou jízdu nutný. Souprava se z kopce hodně rozjede.

Finished carriage with brake. At least one braked wagon in the train is neccessary. Train run very fast down the hill.

Detail brzdného mechanismu. Délka vozíku je 60cm, rozvor je 40cm. Pro poloměr oblouků 3 metry se větší rozvor už nedá použít.

Detail of the brake. Carriage is 24" long, wheel base is 16". It is maximum for 10 feet curve.

Vozíky v akci. Po záběhu bylo nutno několik úprav aby nápravy správně pružily.

Finished carriages on the rails. It was neccessary a spring modification after running-up for good run.