
|
Celkový pohled na moji železnici (gauge 1, 1:32, rozchod 45mm). Staniční budova Veverská Bitýška s oznámením o zahájení pravidelného provozu na trati. Stavba trati a výroba budov je zde.
|
|
A general view of my garden railroad (gauge 1, 1:32 - 10mm, 45mm rail). The station building Veverská Bitýška with grand opening of railroad annoucement. Here is page about the railroad and buildings construction.
|

|
Hlavní stanice - Veverská Bitýška a dřevěný most na vedlejší trati.
|
|
Main station - Veverska Bityska and wooden bridge on the secondary railroad.
|

|
Pro ochranu stanice sloužila v 19. století tzv. "distanční návěstidla", dnes nazývaná vjezdová. Ve stanici pak nesmí chybět vodní jeřáb.
|
|
The "distance signals" used for shield Austria-Ungarn stations in 19 century. Today are named "entry signal". The water crane don't have to missing in every station.
|

|
Výtopna, zauhlovací rampa, skladiště. Odlitky budov jsem koupil od Lokführer Lukas (bohužel typovou výpravní budovy Rakouska-Uherska nemá), většinu interiéru u Paulo miniaturen a zbytek (stoly, zauhlovací rampa, uhelná ohrada) udělal ze dřeva a 2mm polystyrénu.
|
|
Depot, coaling stage, warehouse. Castings I bought from Lokführer Lukas (unfortunately he don't have the station building looks like Austria-Hungary station). Most interier things I bought from Paulo miniaturen and rest (tables, vice, coaling stage, coal yard) I made from wood and 1/16" styren.
|

|
Portál tunelu (zdroj a výroba zde), druhý tunel a příhradový most odbočné tratě. Staniční bouda "Moravské Knínice" a zastávka "Chudčice" je opět od Paolo miniaturen.
|
|
Tunnel portal (details here), second tunnel and truss bridge of secondary railroad. Station hut "Moravske Kninice" and way station "Chudcice" are from Paolo miniaturen too.
|

|
Noční pozování domácí T3 z produkce fy Märklin a hostujícího elektrického vozu RhB ABe 4/4 34 pana Šilera (produkce LGB).
|
|
Night posing of home T3 loco produced of Märklin company and gues electric wagon RhB ABe 4/4 34 owned by
Mr. Šiler (produced by LGB).
|

|
Noční záběry skladiště žst. Veverská Bitýška (díly Lokführer Lukas) plně vybavené přepravovaným zbožím (z produkce Paulo miniaturen).
|
|
Night picrutes of warehouse "Veverska Bityska" (parts are bought from Lokführer Lukas) fully equipped of goods (from Paulo miniaturen).
|


|

|
Téměř po roce přibyla šachta Julius a ručně poháněné nákladiště "Těžířstva rýtíře Herringa".
|
|
After one year I add a pit Julius and hand powered loading station of "Knight Herring mining Co".
|
Stavba železnice je zde.
Funkce spřáhel Kadee je zde.
|
|
The railroad building is here.
The Kadee couprer function is here.
|