Parní stroje
    na začátek
    fitinky, ventily
    plynové topení
    miniaturní stroj
    dvouválcový stroj
    lodní strojovna
    funkce lokomotivy
Zahradní železnice
Železnice 5"
Železnice 7"
Parní modely
Dílna a nářadí
Foto, video
Linky
Kontakt

Steam engines
    on beginning
    fittings, valves
    gas firing
    mini steam engine
    two-cylinder engine
    boat engine
    steam locos function
Garden railroad
5" railroad
7" railroad
Steam models
Shop and tools
Photo, video
Links
Contact



napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Dvouválcový parní stroj

Two-cylinder steam engine

Dvouválcový parní stroj, vrtání 12mm, zdvih 16mm, rozvod válcovým šoupátkem. Výška 115mm (bez setrvačníku), délka 150mm, šířka 50mm.

Here is the two-cylinder live steam engine, 12mm bore, 16mm stroke, cylindrical slide valves, 115mm high (without flywheel), 150mm long, 50mm width.

Šoupátka jsou řízena jednoduchým výstředníkem. Otáčky a směr jsou řízeny křížovým ventilem, nachystaným pro RC soupravu.

The slide valves are driven by a simple excenter. Speed and running direction are controlled by cross valve suitable for RC control.

Těsnění pod víky je z papíru na pečení, kolem hřídelí z provázku, píst nemá kroužky. Dodatečně : vše jsem přetěsnil teflonovou instalaterskou páskou, je to lepší.

The cover seals are from wax paper, axle seals are made from string, piston hasn't got piston rings. Post scriptum : I re-made all the seals from a teflon band. The engine works better.

Kompletní sestava dílů před montáží. Samá mosaz a železo, vše děláno doma (kromě šroubků).

Here are all the parts before assembly. All are from brass and steel, all are homemade except the bolts.

Jedna z tyčí stroje. Lisovat doma kombinaci díra-osa není jednoduché. V případě, že průměry netrefíte přesně, zbortí se "U" díl při lisování. Používám proto následující postup :

One of the rods. It isn't simple to press the axle into the hole at home. If the diameters aren't precise, the "U" tail is be distorted during the pressing. Because of this I use the following procedure :

Výroba osy. Pružinová ocel z modelářské prodejny, flexový mikrokotouček (Dremel, Proxxon aj.), uříznout a zabrousit hrany.

Axle making. Steel from a model hobby shop, the cutting ring (Dremel, Proxxon etc.), cut the steel off and grind the edges.

Díry v "U" dílu mají různé průměry. Do jedné lze osu vsunou rukou, do druhé ne - je menší cca o 0.1 mm.

The holes in the "U" tail are different. The axle goes loosely (by hand) into the first hole but it can't go into second by hand, because the second hole is smaller by 0.1 mm.

V ruce sestavíme kloub.

Assemble it by hand.



A zalisujeme. Lisovaná díra leží na čelisti svěráku, protější je zase volně posuvná. "U" díl se nezbortí a tyč se volně otáčí.

And press. The smaller hole lies on the vice's bit. The "U" tail isn't distorted and the rod is free to rotate on the axle.


Tady jsou výkresy, podle kterých jsem stavěl plus moje úpravy. Jsou to pracovní čmáranice, takže bez záruky. Pořádné výkresy už asi nebudou, není prostě čas .


Here are original drawings and my improvements. They are working drawings only, so without any garantee. Final drawings don't exist, sorry - no time .