Parní stroje
Zahradní železnice
    stavba tratě
    stavba mostu
    ruční drezína
    sněžný pluh
    sněhová fréza
    lokomotiva Shay
    lokomotiva Climax
    šalina č.10
    lokomotiva DEE
    lokomotiva Moravia
Železnice 5"
Železnice 7"
Parní modely
Dílna a nářadí
Foto, video
Linky
Kontakt

Steam engines
Garden railroad
    railroad building
    bridge building
    handcar
    snow plouhg
    snow blower
    locomotive Shay
    locomotive Climax
    tramway No.10
    locomotive DEE
    locomotive Moravia
5" railroad
7" railroad
Steam models
Shop and tools
Photo, video
Links
Contact



napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Ruční drezína

Handcar



Tohle sice není ech parní stroj, ale potřeboval jsem si ověřit výrobu dvojkolí a jízdní vlastnosti v obloucích vůbec. Zjistil jsem, že při rozteči os větší jak 7 cm začíná být tření v obloucích o polomětu 60 cm (LGB R1) znatelné. Takže buď použít otočné podvozky nebo nezávisle otočné kola na nápravě (to zas nelze u hnaných náprav). Tření totiž nevzniká jen vyosením nápravy, ale rozdílnou délkou vnitřní a vnější kolejnice v oblouku. Pro poloměr 60cm a kolo 20mm to činí 14.4 a 15.5 otácky - rozdíl více jak jedna otáčka kola.

This is not really a steam engine but I needed to check the wheel construction and the running qualities. I discovered that the axle base is bigger then 3 inches that friction started to be troublesome in a curve with radius of 2 feet (LGB R1). So I have to use either the turning bogie or free rotate wheel on the axle. The number of revolutions of the both wheels are different in the curve. For example for the 7/8" diameter wheels on the 2 foot radius curve the number of revolutions is 14 for the inside and 15 for the outside wheel. One revulution difference !

Kola jsou soustružena z oceli. Při lisování na hřídel je potřeba mít přípravek na kolmost, jinak kolo hází.

The wheels are made from steel. You need preparation to preserve right angle when you press the axle into wheels.

Trakční zkoušky ještě bez sběračů.

The traction test without the collector yet.

Polotovar zespodu. Zde je vidět izolace poloos silonovou spojkou a pružinové sběrače (tento typ má menší tření než uhlíky).

View from the bottom. There is good view of the isolated half-axle and spring contact.

Drobnosti před černěním. Metoda chenického černění je popsána zde.

The small parts before chemical blackening. Chemical blackening is described here.

Načerněno, jen sestavit.

Blackened. All you have to do is put it together.