Parní stroje
Zahradní železnice
Železnice 5"
Železnice 7"
    koleje a výhybky
    přejezdová signalizace
    stavební vagóny
    vodárna
    lokomotiva TU47
Parní modely
Dílna a nářadí
Foto, video
Linky
Kontakt

Steam engines
Garden railroad
5" railroad
7" railroad
    rail and switches
    crossing signals
    working wagons
    watter works
    TU47 locomotive
Steam models
Shop and tools
Photo, video
Links
Contact



napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Přejezdové zařízení

Crossing signals

Zde můžu směle záčít slovy klasika Járy da Cimrmana - "... ale chodili mu tam lidi!". Nám tam taky chodí lidi. A hodně lidí. Takže to bude chtít přejezd. A když přejezd, tak asi ne takovýhle.

We are finishing with our SMPD track. Now we have about mile of track and we feel that signal-controlled crossing is necessary.

       


Pro naše SMPD kolejiště jsem vykoumal pořádné přejezdové zařízení. Koneckonců jsem se tím na opravdové železnici nějakou dobu živil.

Because it was my bussines I start build a few crossing signalisations. Here is first drawing.

Takhle vypadá pálící výkres výstražníku.

This is burn drawing for signal.

A takhle pálící výkres počítacího bodu.

And this is burn drawing for axle cunter point.

Vypálené díly pro 18 výstražníku a 18 počítacích bodů, tj. pro 4 kompletní přejezdy.

Burned parts for 18 signals and 18 axle counters. All for 4 crossing signals.

Kšilty pro světla výstražníků jsou sice jen z 2mm pechu, ale i tak jsem se při rolování dost zapotil. Rolovat se samozřejmě muselo postupně na třikrát, naráz by to moje mašinka nerozdejchala.

The signals shields are from 2mm sheet. Ye alse I hard work to roll it! It necessery to roll it for three phase. My roll machine does'nt capacity for one action.


A pak tři dny vařit a vařit. Svařence před povrchovou úpravou.


After three days of welding. The signal shields and axle counters before painting.


Nástřik barvou. Klasická syntetika je klasická syntetika, nedám na ni dopustit.


The painting by synthetic email.

Na zadní stranu výstražníku patří bedna na výstroj. Vzhledem k ceně jsem použil tuto lékárničku.

I use first aid cabinet as back box for electrical crossing equipment.

Rozebrat, odstranit samolepku, očistil lepidlo benzínem, vrtat, stříhat, ohýbat, zabrousit hrany.

Disassembly, stickers remove, remained glue remove, drill, cut, bend, deburre.

A teď už jen nabarvit.

OK, and now go to painting.


Dokončené přejezdníky včetně řezané grafiky.


Finished signals shield with self-adhesive labels
.


Montáž výstroje PZS.


The crossing signal fabrication.


Pracovní vlak vyrází na montáž přejezdů.


The labour train goes to the crossing signals mounting.


Makačka u SMPD.


Working day on the SMPD.


Přejezdník v terénu.


The signals shield at the track.

Každý přejezd potřebuje snímací body, které počítají projíždějící nápravy vlaku. Před přejezdem připočítávají a za přejezdem odpočítávají. Je-li uvnitř úseku nula, přejezd je v klidu, je-li nenulový spustí se výstraha.

The scanpoints are necessary for every crossing signal. They are counting axles which passing thru. The counter before crossing increment number of counted axle and the counter after crossing decrement it.

Pro modelovou dráhu jsem zvolil nášlapné čidlo, pro magnetické jsou kola modelů moc malá a různorodá a proudové snímání nelze na ocelových pražcích použít. Na fotce je snímací bod při montáži.

Here I used electro-mechanic axle counter because the wheels are too small and too various for magnetic counter. The current sensor is unusable too on the iron tapers. The axle counter mounting on the picture.
.


Snímací bod musí zaznamenat i nejmenší a nejlehčí model, co máme.


The axle counter have to count also the smallest model that we have.


Při rychlosti přes 20 km/h je šířka impulsu kolem 20 milisekund. Po nastavení optimální přítlačné síly je impuls čistý, bez zákmitů.


The counting impuls is about 20 millisecond on the maximal velocity over 20 km/h (cca 13 mph). The pulse is clear without glimmers after I was set optimal pressure of the sensor.


Namontovaný snímací bod. Na zkušební desce jsou vstupní obvody vyhodnocovací přejezdové elektroniky.


The axle counter mounted in the track. The crossing signalisation evaluation circuit are on the trial board.


A jako obvykle spokojený trpaslík po práci.


And the satisfied dwarf after work as usual.

Jako poslední se dostala na řadu vlastní deska přejezdu. Je osazená PIC mikropočíračem, okolo jako omáčka přepěťové ochrany a galvanické oddělení a nahoře jako třešnička zvukový modul, který zajišťuje blembání.

I made crossing electronic plates at last. The printed circuit with microcontroller, overvoltage protectors arround with galvanic segregation and bell soud board at last.


Osazené desky, chybí namáčknout procesor a přišroubovat červené zvukové moduly.


Finished circuits. The precessor and red sound modules are missed yet.

Při programování jsem se trošku zapotil. Přece jen už je to pár let, co jsem se patlal s programy a hlava děsně rychle blbne. Nakonec mě z té námahy (myšlení bolí) rozbolela hlava, tak jsem si dal nohy nahoru a otevřel Rynský Ryzlink, PS 2005. Pomohlo to.

It's a many years ago when I made program at last time. The head goes stupid very fast and programming goes more difficult. So I caught headache and had to take archival Riesling 2005. It was helpfull :-).



Pokračování zanedlouho ...



To be continued ...