|
Mazací lis
The lubricator
|
|
V původní verzi Solingenu byl jednopístový mazací lis, který se navíc podle zkušeností kolegů často zasekává. Jednopístový lis navíc nemusí mazat oba válce rovnoměrně. A jako bombónek byl ve výkresech mazací olej zaveden do dýmnice. Tam je kolem 500°C! Kdo někdy viděl hořet olej v dýmnici, ví o čem mluvím. Takže jsem podle myšlenky japonského modeláře Watanabeho vymyslel vlastní dvojitý mazací lis.
|
|
Originally the Solingen has one piston lubricator and it is often jammed/locked my colleaugues says. One piston lubricator, common for both pistons, is not very good idea. Every piston giving different amount of the oil. And to end - the oil is pushed thru pipe to valve INTO smokebox on originally dravings. To temperature about 500°C! Who sometimes saw firing oil in smokebox know about I speak. So I look to pages of my favourite japanese modeller Mr. Watanabe and I construct my own lubricator.
|
|
Frézování spodního a horního čela skříně.
|
|
Up and bottom deck is milling.
|
|
Spodní a horní část po spájení stříbrem.
|
|
Both part after silver soldering.
|
|
Frézování rohatkového kola. Je z houževnatého nerezu, takže snad vydrží.
|
|
The ratchet wheel is made from stainless steel.
|
|
Rohatkové kolo je na hřídeli nalepeno sekundovým lepidlem a zajištěno zavrtaným kolíkem.
|
|
The ratchet wheel is glued to shaft and ensured by pin.
|
|
Cvičně sestavený lis.
|
|
Arranged lubricator.
|
|
Díly lisu před barvením.
|
|
The lubricator parts before painting.
|
|
Hotový dvoupístový mazací lis.
|
|
Finished double piston lubricator.
|
|
Pokud má někdo zájem o skicy, zde jsou. Jen prosím žádné dotazy typu " jak je to ..., chybí tozměr ..." apod. Zapojte vlastní hlavu.
|
|
If you interested in my sketches, here are. Please no questions such as "what's diameter is ..." etc. You have to use your own brain.
|
|
Výroba zaslepovacího šroubu s přírubou pro šoupátkový ventil.
|
|
The flanged screw making. It is for side valve oil head.
|
|
Sestava zpětného olejového ventilu pro šoupátko před spájením.
|
|
The parts for oil head before silver soldering.
|
|
Hotový ventil.
|
|
Finished oil head (valve).
|