|
Parní stroj 2
Locomotive engine 2
|
|
Kliková hřídel hnacích kol po spájení stříbrem. To je hnus, co?
|
|
The main crankshaft after silver soldering. That's disgusting, right?
|
|
Po očištění a opracování už vypadá kapku líp.
|
|
After cleaning and machining it looks a bit better.
|
|
Podle původních výkresů má DEE klouzavý excentr - žduchnete lokomotivu dopředu, jede dopředu, žduchnete ji ručně dozadu, excentr se pootočí a lokomotiva jede dozadu. To mi přijde nedůstojne, takže rozvodu udělám podle svého - walschaertovu kulisu, ale bez protikliky. A protože je uvnitř rámu hodně málo místa, musí být ojnice takto prohnutá.
|
|
According to the original drawings DEE has a sliding eccentr - push forward the locomotive, it run forward, push backward, eccenter slip and the locomotive goes back. It seems unworthy to me, so I will do the mains walschaert type, but a more simply. So very little space is inside the frame, the rods must be bent.
|
|
Vždy, když najdu nějakou naleštěnou fotku z "výroby" modelu (soustruh uklizen, naleštěn, obrobek bez poskvrny, všechno čisťounký, bez jediné spóny) tak řvu smíchy. Takhle to vypadá, když se dělá doopravdy.
|
|
Whenever I find some photos from the polished "building" model (lathe cleaned, polished, workpiece spotless, everything spotless, without buckles) I scream with laughter. This is how it looks when it actually does.
|
|
Výsledek výroby špón je tentoktát skládaná jednostranná kulisa. Kámen je uzavřen uprostřed, osa otáčení je v ose kamene jako nálitek z druhé strany.
|
|
Buckles manufacturing result is folded expansion link. Stone is closed between, the axis of rotation is as a boss on the other side.
|
|
Výroba spojovacích tyčí, část první, zaoblené části.
|
|
The link (radius bar), part one, rounded parts.
|
|
Výroba spojovacích tyčí, část druhá, rovné části.
|
|
The link (radius bar), part two, straight parts.
|
|
Nahoře kompletní kulisa, dole rozebraná. Osa otáčení je uprostřed jako výstupek, předchozí verze měla osu otáčení mimo dráhu kamene a nedělalo to dobrotu. Samotný kámen (bronz, 4x4mm) je uchycen k páce jednostranně, ale snad to při těchto rozměrech nebude vadit.
|
|
The assembled link on top, dismanted on the buttom. The rotating axle is in the centre of the ling - the first version had the asymmetric axle and works bad. The link stone (bronze 4x4mm) is one side-mounted, but it doesn't matter I hope
|
|
Polotovar děleného excentru. Dělený je proto, aby šel na hotovou klikovku namontovat. Pájet klikovku současně s excentrem se mi nechtělo, nelze pak jemně doladit natočení excentru.
|
|
The half finished excenter. It is splited for easy mounting to finished crankshaft.
|
|
Téměř hotový excentr. Dírky od důlčiku na čele excentru jsou středy jednotlivých částí a slouží k centrování v čtyřčelisťové hlavě.
|
|
Almoust finished the excenter. The centre punched holes on the forehead are for centering the part in the four jaws head.
|
|
Sestavený stroj.
|
|
Finished engine.
|
|
Ještě udělat kondenzační maznici. Nahoře zleva - hlava stroje a olejový ventil, vrchní díl maznice, spodní díl. Dole zleva - plnící víko, vypouštěcí ventil kondenzátu. Funkci kondenzační maznice najdete např. zde.
|
|
The displacement lubrikator yet. From the left top - engine head and oil valve, upper part of lubricator, bottom part. From the left bottom - filling cap, the condensator leak valve. The displacement lubricator function is here.
|
|
Maznice spájená stříbrem.
|
|
The lubricator silver soldered.
|
|
Maznice vyčištěná, hotová a namontovaná ve stroji.
|
|
Cleaned, finished and mounted lubricator.
|
|
Protože jsem línej, udělal jsem první písty ze silonu, protože holt silon ležel v regále. Jenže v této fázi (už s maznicí) jsem si mašinku pohonil na páru a ejhle - silon změkl, povolil a dokonce se v jednom válci kus hrany otočila naruby. Tak jsem stejně musel koupit opravdový PTFE (teflon) a udělat písty nové. Ty už fungujou krásně i na páru. Na obrázku je polotovar PTFE pístu.
|
|
Because I am lazy I made first pistons from silon. The silon I have in the stack. The silon-piston work well on the air, but on the hot steam the silon-piston softened and distorted. So I have to bought true PTFE (teflon) and made new teflon-pistons. They works very fine on the steam. The half finished PTFE piston is on the picture.
|