Zpátky na
    Anglie & Man 2008


Back to
    England & Man 2008




napsáno v Arachnopilii
writen in Arachnopilia



optimalizováno pro Mozilla
optimized for Mozilla


Od května 2005 jste
You are visitor no

návštěvníkem.
since May 2005

Snaefell horská tramvaj


Snaefell Moutain Railway





Rozchod / Gauge : 1067mm / 3 feet 6 inches
Délka / Length : 7.2 km / 4.5 miles
Založeno / Built : 1896
Výchozí bod / Start point : Laxey, Isle of Man
Souřadnice / Position : N54°13'55" W4°24'20"
http://www.iombusandrail.info
     

Nejvyšší hora na Manu Snaefell měří 620 metrů a nemohla uniknout pozornosti dávných turistů. A tak byla roku 1896 spuštěna horská tramvaj mezi pobřežním Laxey a vrcholem hory. Provoz je sice adhezní, ale kvůli bezpečnosti byla přidána střední brzdící kolejnice.

The biggest moutain on the Man is Snaefell and it is 620 metres (2036 feet) high. In the 1896 year was opened mountain tramway from coastal city Laxley to top of Snaefel moutain. This is adhesion railroad but the third bracking rail was added for higher safety.

     

Pro pohon byla původně postavena přiblizně uprostřed napájecí stanice vybavená parním strojem o síle 120hp a 60kW dynamem. Na konci dráhy byla zima, vítr a mlha. Konec dráhy se poznal podle toho, že jednosuše skončily kolejnice.

On the middle of railroad was originally built suply station with 120HP steam engine and 60kW dynamo. It was very cold, windy and foggy on the end of railroad. We identify the end of railroad by fact, that the rails simply ended/closed/finished. No bufer stop, no signals, nothing.

     

Před místem, kde skončily kolejnice jsme našli unikátní jednonazykovou výhybku, která se jinak vyskytuje snad jen v dolech pro ručně tlačené vozíky s uhlím. Při průjezdu to ani moc neškubalo, ale bližší průzkum v nás zanechal rozporuplné pocity.

Before end of rail we found unique one-tongue switch. This is used normaly in the coal mines with handy propelled carts only. It did'nt jerk or jump when we ride thru the switch, but we had not wery good feeling when study this switch in detail.

     

Když to klouže, přijde k duhu střední brzdící kolejnice. Aby se podvozek při brždění nezvedal, má vzadu vodící kola. Brzdící kleštiny jsou vpředu a stejně jako normální brzda mají ruční pohon. Vidět dnes chlápka jak zběsile točí kolem, když mu řeknete, že chcete vystoupit, tak to už je rarita.

The central brake rail is fine when is slipery. The boogie have leading wheels on the back for more stability when brake is activated. The brake gripper is on front of boogie and is hand-propelled so as normal brake. Its funny to say "stop please" and see that the man turn fury of the brake wheel.

     

Jako sběrače slouží dvě lyry, vyrobené z obyčejného železného T profilu cca 30x15mm. Opěradla sedadel jsou opět překlápěcí, polohu na trati ukazuje výškoměr . Všeobecně tato technika vykazuje znaky toho, že jim žádný ouřada neřekl, že se to nesmí a že to tak přeci nemůže podle normy XY fungovat. Tak jim to prostě všechno funguje.

Two U-bend (current collector bows) are made from vulgar iron T profile cca 30x15mm. The backrests of the seat are toggle. The position on the track is defined by barometric high gauge . Generally, all this antique technique works properly, maybe because there is no one clerk/officer/byrocrat to say "this is forbiden!"

 

Videoklip v rozlišení 320x240 bodů, tahá se z YouTube. Videoklip ve formátu AVI v plné kvalitě je ke stažení níže. Klikněte na ikonu kamery.
 

Video in 320x240 pixel. It's downloaded from YouTube. If you want video in full quality click to camera picture lower.








Videoklip v plné velikosti a kvalitě. Pozor, velký soubor!
Video in full size and quality. Attention, big file!.
720x576 pixels, codec XviD, 89 MByte.