
|
Tato dráha byla vybudována roku 1876 pro přepravu železné rudy a po jejím vyčerpání roku 1912 uzavřena. Vzápětí byla přestavěna na rozchod 381mm jako turistická.
|
|
This railroad was constructed in 1876 year for iron ore transporting. It was closed after ore finished in 1912 year and later was rebuilt to 15 inch for tourist service.
|

|
Výchozí stanice Ravenglas je plně vybavená zmenšenina anglické železniční stanice včetně pro evropana nezvyklých jednoduchých volně ložených drátovodů.
|
|
Start point Ravenglas is small copy of typical English station including sigle-wire transmision of signals. It looks a bit funny for my european super-safety rules and orders mind.
|

|
Na parní provoz ukazují i hasící prostředky rozmístěné po trati a ručně poháněné točny v koncových stanicích.
|
|
The fire extinguishing equipments around track and hand-powered (back-powered exactly) turn-table bear witness to steam operation.
|

|
Trať je členitá a vede nádhernou přírodou. Spousty potůčků zurčí přímo mezi pražci, případně pod malými mostky.
|
|
The track is very various and twinning by splendit nature. Many streams/creeks goes between sleepers and under small "bridges".
|

|
Po trati se prohánějí vesměs parní lokomotivy z dílen Baset Lowke a Clarkson&son. My jsme se svezli 2-8-2 River Mite a 2-8-2 River Esk. Místy to byl docela fofr.
|
|
Mainly the Baset-Lowke and Clarkson&son locomotives are runed on the track. The 2-8-2 River Mite a 2-8-2 River Esk drive us. It was a bit rush at times.
|